poniedziałek, 13 czerwca 2016

Jukola Lappeenranta - 2016 (1)

Cześć.
Na wejściu od razu piszę. Są to moje przemyślenia oraz info i doświadczenie zebrane z trzech Jukoli jakich biegałem.
Korzystając, że jestem chory postanowiłem napisać krótką notkę o fińskiej Jukoli. A w zasadzie pierwszą część. Nie wiem ile będzie. To zależy czy będzie mi się chciało skrobać czy nie. Wracając do Jukoli. Są to normalne, sztafetowe zawody w biegu na orientację. Oczywiście jest kilka, mało znaczących różnić między Jukolą, a innymi sztafetowymi biegami. I o to kilka z nich:
 - Jukole dzieli się na:
               * Jukola - rozpoczynająca się w sobotę wieczorem/nocy i kończy się w niedzielę rano,
               * Venla Jukola - startująca w sobotę rano i finiszująca w południe tego samego dnia,
                * Jukola dziecięca - inny termin, :D 
 - organizatora wybiera się kilka lat wcześniej,
- przejrzałem trochę neta, poszperałem i... jeden klub nie jest wstanie udźwignąć tego przedsięwzięcia, no dobra, nie szukałem, piszę z głowy, tak podejrzewam,
 - miejsce pod centrum zawodów jest gotowe najpóźniej pór roku przed startem,
 - wojsko ma w tym taki udział jak Jarek w rządzie, ;D
 - sztafeta Jukola składa z 7 osób, (coś kiedyś słyszałem o jakiś granicach wiekowych, nie wiem, raz widziałem piętnastolatka oraz kibitkę gdzieś w wieku 60 lat, w sztafecie męskiej może biegać każdy, a mistrzom oddajmy to co mistrzowskie)
 - sztafeta Venla Jukola - 5 Pań 4 Panie,
 - sztafety rozgrywane na systemie EMIT jak wszystkie zawody w Finlandii,
 - oczywiście zawody rozgrywane tylko w Finlandii,
 - start masowy Jukoli pierwszych zmian rusza przed zapadnięciem zmroku, ale finisz tychże zmian zaplanowany jest na równo ze zmierzchem, finisz sztafety planuje się na około 8:00,
 - wpisowe waha się między: w lutym 149 za Venle i 259 za Jukole, ostatniego dnia czyli w Dzień Dziecka należy już zapłacić 296 za kobiecy team i 517 za męski. Aaa ważna sprawa. Oczywiście obowiązuje waluta taka jak w Finlandii. Zaraz 517x4,40=... :O 
 - w lesie będzie najprawdopodobniej znajdować się około 330 punktów kontrolnych, 
 - zgłoszonych team męskich (siedmioosobowych) jest aktualnie: 1704,
 - damskich natomiast: 1386,
 - samych zawodników będzie ponad 17000(!!!) (+ trenerzy, masażyści, kibice, obsługa, wojo, administracja),
 - miejsca vip zasilą takie osobistości jak m.in.: prezydent, premier, generałowie itd. (nie żartuje),
 - na koniec pierwszej części Jukola w obrazku: 

Ciąg dalszy nastąpi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz