Prolog
Jesień
28 październik - 17 listopad, 2013 rok
66km
Chciałem zacząć: "zaraz
po odpoczynku". Lecz zerkając do dzienniczka treningowego,
zauważyłem, że takie pojęcie było by nie odpowiednie do tego co się wydarzyło. Swoje
przygotowania zacząłem dość szybko. Już 2 tygodnie po Ostrowskiej dyszce ruszyłem
by kształci swoje umiejętności orientalistyczne, a dokładniej: postanowiłem, że przygotowania do II sezonu
w seniorach zacznę od zrozumienia co to jest trasa oraz mapa. Może brzmi to śmiesznie, każdy przecież wie co to jest i o co chodzi. Ja
sam też tak uważam, skoro zacząłem już swój 6 sezon na
poważniej, a 13 ogólnie w orientacji. Zrozumienie systemu jak
powstaje trasa, mapa, założenia na bieg daje dużą satysfakcje oraz daje
możliwość (mniej więcej) zrozumienia budowniczego tras, w jakim schemacie powinien pracować. :)
Bieg musi spełniać odpowiednie kryteria by mógł się nazywać np.: sprint, middle, itd. Każdy
rodzaj dystansu ma swoje założenia, które muszą się znaleźć w trasie. Tak
jak na middlu są to krótkie przebiegi, głównie techniczne i
trudne, a na klasyku np. mają być to długie pozwalające na wybór
wariantu.
Zrozumienie kartografa to
naturalnie jeszcze większe wyzywanie niż budowniczego. Widzenie
tego co widzi kartograf i przelanie tego na papier to istna masakra, dla mnie
na pewno. Wiem, że mamy XXI wiek: skaning
laserowy, gps-y, mapa podkładowa, ale i tak mimo wszystko wielki szacuneczke dla
ludzi, którzy to robią i robią to naprawdę dobrze. :)
9 listopada
zeszłego roku zjawiłem się w Twardogórze by zdobyć
uprawnienia do budowania tras. Chęci skierowane były zwłaszcza w
kierunku zrozumienia tego co ma się dziać w lesie oraz jak to mogło/miało/powinno
wyglądać.
Kolejny weekend zacząłem w Żelazku. Tu
uczyłem się rzemiosła tworzenia mapy od polskich mistrzów w tej dziedzinie: Wojciech
Dwojak, Маясов Костя, Jacek
Morawski, Piotr Pietroń. Oczywiście wolałbym z nimi
spędzić ze dwa tygodnie, ale weekend musiał wystarczyć. Coś tam
ogarniałem, ale to wciąż czarna magia.
To be
better every day.
O-fighter.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz