sobota, 8 listopada 2014

2. Orienteering maps. Past and today.


Cześć!
Rzecz ta działa się dawno bo 2008 roku. A dokładnie w październiku 2008 roku w Szwajcarii. W okolicach Solothurn. Moja pierwsza przygoda z Kadrą Narodową! European Youth Orienteering Championships - Mistrzostwa Europy Juniorów w skrócie MEJ. Pamiętam, że w trakcie pierwszego model event zgubiłem opaskę do biegania... W ramach MEJ-a były rozegrane 3 dystanse: klasyk, sprint i sztafeta. Byłem wtedy starszym zawodnikiem w kategorii M16. Kadra męskiej szesnastki składała się wówczas z Michała Olejnika (3m. klasyk/ 8m. sprint/ 7m. sztafeta), Dominika Welsa (33m./6m./-m.), Bartosza Kaszuby (46m./-m./-m.), Piotra Parfianowicza (-m./2m./7m.) i mnie (30m./29m./7m.). Tylko Michał i ja wystartowaliśmy w trzech biegach. Wyjazd świetny. W drodze do Szwajcarii czekała nas wymiana samochódu po przygodach z pożarem. Patrząc teraz na teren gdzie był rozegrany MEJ był... dość łatwy. Gęsta sieć dróg, góry nie za duże. Jedyne co przeszkadzało to jeżyny. Na sztafetach mało zabrakło do brązowego medalu. Michał biegł świetnie! Zaraz po przebiegnięciu przez przebieg obowiązkowy był na (chyba) 4/5 pozycji (z 2/3 innymi zespołami) z minimalną stratą do pudła. Niestety w drodze na 12PK (na rowach) skręcił kostkę. To jeśli chodzi o leśne bieganie. Sprint był świetny. To był pierwszy mój start na tak profesjonalnie zorganizowanej imprezie. Spoglądając na mapę ze sprintu porobiłem kilka błędów. Coś mi świta, że między mną (29m.), a pierwszym  było zaledwie 50". :D Może było by lepiej gdyby nie błędy. Mapki poniżej! :D

Klasyk.
Sprint.

Sztafeta.









































Pamiętam też pewną sytuację ze Szwecji z obozu przed MEJ-em, na promie albo w sklepie z udziałem Rafała Podzińskiego. Był ubrany w dres Kadry Polski. Do kieszeni schował monetę i powiedział, że wyciągnie ją w przyszłym roku. Na kolejnym MEJ-u. Pomyślałem, że chciałbym być przy tym, ale nie pykło... Podzio natomiast w Serbii był 5 na klasyku.
Kolejny odcinek poruszy temat orientacji gdy nie było mnie jeszcze na świecie!!
Cdn. !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz