czwartek, 6 października 2016

Mistrzostwa Wojska Polskiego w biegu na orientację - 26-30/9/2016

Czoł(gi)em!
Po MP w klasyku zostałem poinformowany przez zwierzchników, że zostałem członkiem 15 osobowej kadry 11 Lubuskiej Dywizji Kawalerii Pancernej na Mistrzostwa Wojska Polskiego w BnO. Mistrzostwa rozegrały się w 3 miejscach: Czołowo, Biedrusko oraz poznańska Cytadela. Organizator to: 2. Skrzydło Lotnictwa Taktycznego przy udziale 31 Bazy Lotnictwa Taktycznego z Poznania. Rozmawiałem z Michałem Kalatą, który cieszył się z wojskowego złota w zeszłym roku, że jest kilku mocnych gości, na których trzeba uważać: Włodar, Bzdawa, Konar i Jańcia. O sobie nie wspomniał choć myślę, że tylko dlatego, że nie chciał się zbytnio chwalić. :) No to lecim dalej. W ramach mistrzostw rozegrano 3 biegi: middle + skrócony klasyk (suma czasów dawała miejsce w MWP w biegu indywidualnym) oraz sztafety.

MWP - middle
1 miejsce(!!).
2:30 przewagi nad Michałem. Szybki i najważniejsze czysty bieg. Mapa może nie powala ani jakością ani ciekawością, ale jak to się mówi: Im łatwiej tym łatwiej o błąd. Cieszyłem się ze zwycięstwa, ale wszystko może się jeszcze zdarzyć. To dopiero pierwszy bieg. Na początku trasy dość nie pewnie bo skali (1:7500) nie czułem i nie miałem pewności na ile mogę sobie pozwolić. 3PK wygląda dość łatwo co? A co jeśli Wam powiem, że na przebiegu od skrzyżowania do PK biegłem pod górę? Zdarza się. :) Na 13PK źle wyszedłem z obniżenia bo nie skontrolowałem kompasu. No i końcówka dość ciekawa. Zaciągnąłem hamulec i bez zbędnych przebojów stary poligon przeleciałem. 

MWP - skrócony klasyk (przedłożony middle?)
1 miejsce(!!).
Słynna nazwa mapy: Biedrusko. Czyżby po poligonie? Tak, ale nie o tym co myślicie. Teren znacznie ciekawszy w porównaniu z pierwszym dniem. Więcej rzeźby, dołki, okopy. Przed startem postanowiłem palić w piecu ile można. Zresztą 6km pierwszego dnia to tylko dwa mniej niż 8km więc nie ma taryfy ulgowej. Najwyżej padnę. :D Więc silnik odpaliłem i leciałem. Na trasie dwa zawahania na 11 i 15PK. Kolejny szybki i czysty bieg mogę dodać do tej skromnej kolekcji. Zwyciężyłem klasyfikacje po dwóch dniach - Mistrz Wojska! Promyk nadziei, piękny widok. 








MWP - sztafeta
1 miejsce(!!).
Cytadela. Po pierwszej (Rafał Walicki) zmianie traciliśmy równe 3 minuty. Drugi biegł Michał, który nadrobił to co zgubił Rafał i dołożył kolejne 4'. Ruszałem więc z pierwszego miejsca. Nie bez strachu, ale jak zawsze z szacunkiem więc sam dołożyłem jeszcze 7'. :) Trasę i mapę tworzył Robert Banach, którego przedstawiać nie muszę i wydaje mi się, że wydusił z mapy wszystko co szło



#CzarnaDywizja zgarnęła w sztafetach wszystko co szło (1m. w każdej kategorii: seniorach, weteranach i mieszanej) czym przypieczętowaliśmy drużynowe zwycięstwo! 
Dziękuje za tak ciepłe i miłe przyjęcie mnie do składu!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz